Belalai Gajah / Sabah Snake Grass Peyembuh Penyakit Kanser

Sejarah penggunaan

Nama pokok tanaman herba ini dikenali sebagai Sabah Snake Grass (SSG), nama saintifiknya Clinacanthus atau Clinathanus. Nama dalam bahasa cinanya berbagai, ada yang memanggilnya Yu Xun Cao dan ada mengelarnya Shen Caodan nama tempatan dipanggil sebagai Pokok Belalai Gajah atau Gendis.

Tidak jelas bilakah pokok ini menjadi terkenal kepada umum, tetapi mula diperkatakan dalam tahun 2005, yang pastinya mengikut cerita dari mulut ke mulut pokok ini diberi nama Sabah Snake Grass berdasarkan pada cerita yang mengesahkan seorang pelabur dari Pulau Ketam datang ke Sabah untuk mencari tempat yang sesuai bercucuk tanam tanaman pokok herba, bersama dengannya ada sejenis pokok yang dipercayai dapat menghalau ular. Bila pelaburan tanaman pokok herba gagal dan tidak mendapat sambutan, dia meninggalkan tempat itu dengan meninggalkan semua tanaman, tanaman ini kemudiannya di beri nama sebagai Rumput atau pokok Ular olih penduduk setempat.


Tanaman ini juga digunakan secara meluas di Thailand sebagai rawatan gigitan ular atau apa sahaja jenis serangga berbisa dan juga digunakan sebagai ubat gatal dan ubat rawatan kulit bertoksik

Di Sabah, ia juga digunakan sebagai herba rawatan buah pinggang dan ia juga dikenali sebagai pokok buah pinggang, didalam bahasa cina ia digelar “Shen Cao” minuman dari perahan daun segar atau melalui rendaman dalam air panas (seperti teh) diminum untuk membuang biasa dan racun dari dalam buah pinggang. Jus perahan menggandungi Chlorophyll yang membantu dalam membuang toksik.

Punca Kanser

Perkataan Ketumbuhan dan kanser adalah menakut. Reaksi orang terhadap pesakit kanser adalah berbeza. Ada yang terlalu takut kepada penyakit kanser, ada yang biasa sahaja dan ada juga yang tidak kisah terhadap penyakit kanser. Ada sesetengah orang pula mengalami ketakutan atau fobia kanser. Ini merupakan suatu keadaan di mana seseorang itu sentiasa bimbang dan terganggu fikirannya; mungkinkah dia diserang penyakit kanser apabila timbul sesuatu tanda di badannya! Orang seperti ini sering menemui doktor jika timbul apa-apa masalah walaupun remeh-temeh dan fikirannya sentiasa terganggu oleh sebab ketakutan terhadap penyakit kanser. Walaupun kita mesti berwaspada terhadap kemungkinan penyakit kanser, khususnya mereka dalam golongan berisiko sama ada dari segi umur, terdedah terhadap bahan-bahan yang mungkin karsinogenik seperti tabiat merokok, pendedahan terhadap bahan kimia, pancaran X-ray dan sebagainya, namun kita tidak perlulah sentiasa hidup dalam ketakutan hingga jiwa kita tidak tenteram.

Sebaiknya, kita mengambil langkah berjaga-jaga dan terdapat ujian-ujian penapisan seperti X-ray, ujian sel pangkal rahim (pap smear), ujian darah atau sebagainya yang boleh mengesan kanser sebelum ada tanda kita patut mengambil langkah-langkah yang sewajar.

Tanda-Tanda Penyakit Kanser
Di antara tanda-tanda penyakit kanser ialah:

1. Bagi wanita yang mengalami pendarahan selepas persetubuhan, pendarahan haid yang tidak tentu masa, keluar darah haid selepas putus haid, keluar keputihan dari kemaluan, perut kembung, bengkak kaki khususnya jika di sebelah sahaja, susut badan, tidak ada selera makan, bonggol atau ketumbuhan pada buah dada, keluar darah atau susu daripada puting buah dada walaupun tidak menyusukan dan kesakitan pada buah dada.

2. Bagi kanser paru-paru pula, tanda-tandanya ialah batuk yang tidak boleh dikawal dengan ubat biasa, batuk darah dan sesak nafas. Pada bahagian tekak pula, hidung berdarah atau muntah darah.

3. Bagi kanser dalam perut dan tali usus, antara tanda-tandanya ialah muntah darah, berak darah, sakit perut dan muntah-muntah yang tidak boleh dikawal. Bagi kanser pada buah pinggang dan saluran perkencingan, antara tanda-tandanya ialah kencing berdarah, sering hendak kencing dan sukar untuk membuang air kencing.

4. Antara tanda-tanda kanser pada bahagian otak pula ialah sakit kepala, pening kepala yang biasanya tidak boleh diubat dengan ubat penawar sakit biasa. Manakala tanda-tanda bagi kanser tulang dan sendi ialah bengkak tulang atau sendi. Tanda-tanda bagi kanser sistem pendarahan ialah muka pucat, letih-lesu, mudah berdarah jika terkena luka dan sukar hendak tos darahnya serta demam yang tidak dapat dikesan puncanya.

Pengesahan Penyakit Kanser

Pengesahan penyakit kanser biasanya dilakukan secara ujian tisu yang diambil daripada kawasan yang disyaki mengidap kanser (Biopsy) dan seterusnya dikaji di makmal kaji sel (hispatologi). Biasanya, di sinilah sel-sel kanser dapat dipasti dan disahkan. Walaupun demikian, ujian-ujian lain boleh menolong dalam membuat pengesahan kanser seperti ujian Ultrasound, X-ray, skaning MRI, Cat dan lain-lain.

Kaedah Rawatan Kanser

Satu perkara yang sangat penting dalam menentukan kejayaan rawatan kanser ialah peringkat ketumbuhan kanser tersebut, sama ada ia masih terhad pada satu bahagian tubuh badan ataupun telah merebak ke kawasan persekitaran atau telah merebak jauh melalui saluran darah ke organ-organ penting seperti paru-paru, otak, hati, tulang dan sebagainya. Di peringkat awal, sebelum ketumbuhan kanser dapat merebak, rawatan yang tepat akan memberi hasil yang memuaskan, malah ia mungkin boleh pulih seperti sediakala. Tetapi, apabila kanser telah merebak jauh, kesan rawatan mungkin tidak begitu memuaskan dan pertumbuhan kanser mungkin sukar dikawal.

Satu lagi perkara yang sangat penting dalam menentukan kejayaan kanser ialah jenis sel kanser itu dan di bahagian mana kanser itu berlaku. Pelbagai jenis kanser boleh tumbuh dalam badan kita. Jika bentuk sel kanser itu amat luar biasa (anaplastik) maka kemungkinan sel itu membiak dengan cepat dan merebak luas dan ini akan menimbulkan masalah rawatan. Sesetengah sel-sel kanser pula kebal walaupun diberi rawatan dengan ubat-ubat kemoterapi atau dengan rawatan radioterapi. Dalam keadaan begini, hasil rawatan dari pemulihan tidak begitu memuaskan.

Sesetengah penyakit kanser mengeluarkan tanda di peringkat awal lagi, misalnya kanser pangkal rahim di kalangan wanita. Biasanya, sebelum menjadi kanser, sel-sel pada pangkal rahim menjalani beberapa peringkat perubahan, iaitu daripada sel normal kepada sel luar biasa. Kemudian ia menjadi kanser di peringkat awal dan seterusnya kanser membiak Lagipun, kanser pangkal rahim pada wanita boleh dikesan sebelum ia mencapai ke peringkat kanser dengan ujian pap smear. Dengan ini, ia mungkin boleh dicegah daripada menjadi kanser.

Dan jika ia telah menjadi kanser, dan dapat dikesan di peringkat awal, ia boleh dirawat sepenuhnya. Tetapi, kanser di dalam perut seperti kanser usus besar, perut, hati ataupun kilang ovari, kadang-kadang menimbulkan tanda yang agak lewat dan apabila tanda-tanda itu timbul, keadaannya telah tenat dan sel-sel kanser telah merebak. Dalam keadaan demikian, rawatan secara pembedahan dan rawatan dengan kaedah yang lain mungkin tidak akan memberi kesan pemulihan yang seratus-peratus baik.

Konsep Pembinasaan Sel Kanser Secara Spontan Pernah kita mendengar cerita orang yang telah disahkan menghidap kanser dan setelah dirawat doktor itu mengatakan keadaan kansernya amat berat dan dia diberi tempoh hidup selama enam bulan atau setahun. Kemudian selepas tempoh tersebut, pesakit itu masih hidup lagi, malah dia lebih sihat daripada sebelum terkena kanser. Ini adalah di antara cerita-cerita yang kita pernah dengar.

Pesakit-pesakit yang telah hampa dengan rawatan moden telah pergi berjumpa dengan perawat-perawat tradisional yang memberi bermacam-macam cara rawatan, mungkin secara jampi, atau secara rawatan tradisional seperti jamu, akar kayu, ubat sinseh dan sebagainya. Kita juga telah mendengar kisah seorang pengidap kanser, iaitu Jason Winters yang pernah menghidap penyakit kanser dan telah diberi tempoh hidup enam bulan tetapi dia terus hidup dengan menggunakan ubat-ubatan tradisional daripada berbagai-bagai ramuan akar kayu dan beliau telah mengolah satu ramuan yang dinamakan “Teh Jason Winters” yang beliau percaya boleh mengubati pelbagai penyakit kanser.

Dalam keadaan cemas dan genting seperti ini, manusia akan menggunakan bermacam-macam cara dan kaedah untuk mengatasi masalah dan apabila rakan, teman atau saudara memberi cadangan tentang rawatan yang berkesan, mereka akan terus mencubanya. Walaupun kadang-kala kita tidak mengetahui logik atau asas saintifiknya, memang tidak boleh disangkal, bahawa ramuan-ramuan dalam akar kayu atau ubat-ubatan tradisional mungkin mempunyai kesan yang boleh membinasakan sel-sel kanser. Setakat ini belum banyak kajian yang telah dilakukan ke atas ramuan ubat-ubatan tradisional dan ubat akar kayu ke atas pelbagai jenis penyakit termasuk juga kanser.

Jangan berputus asa dan putus harapan untuk hidup sekiranya disahkan oleh pakar perubatan bahawa anda mengidap kanser payudara atau apa-apa penyakit berkenaan kanser kerana ada penyakit ada penawarnya. Berita baik untuk pesakit kanser yang kronik pada peringkat 3 dan 4. Selalunya bila disahkan oleh pakar perubatan pada tahap ini. Sudah dianggap terlambat untuk diubati lagi. Pesakit hanya akan diberitahu oleh doktor berapa lama jangka hayat pesakit itu boleh hidup sahaja.

Pakar-pakar perubatan memang mengakui, bahawa sel-sel kanser pun boleh binasa dengan sendirinya, iaitu dalam proses yang dinamakan regresi spontan. Ini semua adalah dalam penguasaan Allah dan sebagai manusia kita hanya berdoa dan mengharapkan agar penyakit yang dihidapi sembuh. Sehat dan sakit seseorang itu adalah ketentuan ilahi. Hanya Allah yang dapat menyembuhkan seeorang itu jika hambaNya berusaha untuk mencari penawarnya yang dianugerahkan kepada kita diatas muka bumi ini. Pokok ini hanya sebab musabab untuk menyembuh penyakit sahaja.


Tulisan ini dituju kepada pembaca tempatan di Malaysia, bagaimana pun informasi ini berguna kepada sesiapa sahaja walau dimana seseorang itu berada. Herba untuk rawatan kanser ini tidak semestinya sesuai kepada semua orang, begitu juga dengan apa sahaja ramuan herba yang lain. Bagus untuk saya tidak semestinya bagus untuk orang lain, setiap seseorang itu berbeza dan keadaan penyakitnya juga berbeza. Maka apa yang diturunkan hanya sekadar berkongsi maklumat dan pilihan mudah mudahan mereka yang membaca tulisan ini mendapat manafaat dari maklumat seperti ini.

Kebelakangan ini banyak kenyataan dikeluarkan dalam ruangan internet berkenaan pesakit penyakit kanser dan bagaimana ia sembuh darinya walaupun telah disahkan bahawa dia tidak mungkin bertahan selama 3 bulan disebabkan kansernya telah memasuki tahap 4. Di petik dari kata seorang penulis yang pernah bertemu dengan seorang pesakit yang terkena kanser pada tahun 2008, dia menghadapi penyakit kanser Lymphatic tahap 4 dengan 123 tempat lymph nodes. Bahagian yang terjangkit adalah 1. Paru paru kanan 2. Paru paru kiri 3. Kelangkang 4. Mata dan 5. Mulut. Selepas menggambil 9 kali rawatan kimo dia berhenti rawatan pada 10/11/2008 kerana dia telah dinasihati olih 5 orang pakar yang beliau hanya dapat bertahan selama 3 bulan. Kini setelah lebih 2 tahun dia maseh segar dan telah sembuh sepenuhnya. Bila ditanya bagaimana dia sembuh, katanya setiap hari selepas sarapan dia akan mengisar daun pokok belalai gajah dengan buah apel hijau (tanpa kulit dan biji) dan minum, selepasa hari ke tiga (3) 6 bonggolan hilang dan selepas 13 hari dia keklinik menjalani pemereksaan darah berkata Oncologist dia telah sembuh 96%. Dia maseh menanam pokok Belali Gajah (SSG) dihalaman rumahnya.

PERAKUAN PESAKIT KANSER

Lebih dari 200 pesakit telah menggambil herba ini dan menunjuk kesembuhan. Diantara contoh kes yang berlaku seperti berikut:

Kes 1) Lelaki - Umur 54 tahun
Kanser Paru (Lung Cancer): Tahap 3.
Rawatan Kimo (Chemothrapy) 6 kali.
Ketumbuhan (Tumour) sebelum menggambil Sabah Snake Grass 29mm, 44mm, 76mm.
Ketumbuhan selepas dua minggu menggambil Sabah Snake Grass, mengecut kepada 20mm, 27mm, 67mm

Kes 2) Wanita – Umur
Kanser Uterus – Sais ketumbuhan 6cm
Telah diijadualkan untuk pebedahan, setelah penggambilan SSG, surut kepada 3.5cm.
Doctor kata tidak perlu dibedah. Terus penggambilan minuman SSG, ketumbuhan hilang.

Kes 3) Lelaki
Kanser Prostate
Setelah penggambilan SSG selama 11 hari ketumbuhan hilang. .

Kes 4) Wanita dari KL
Kanser payudara dan paru paru
Pembuangan kedua dua payudara – Tahap 4
Amat lemah, tidak boleh makan, bergantung kepada IV (drip) dan terbaring dikatil hospital.
Ahli keluarga memberi minuman jus SSG menggunakan tube kemulut.
Selepas beberapa hari pesakit telah mampu untuk makan dan dikeluarkan dari hospital.
Pada hari ke 28 semua ketumbuhan telah susut dan hilang.

Kes 5) Wanita dari Taiping
Kanser payudara
Setelah menggambil minuman SSG pada hari ke 3 kudis kanser kering dan sembuh.

Kes 6) Pesakit Leukemia
4 kes pesakit Leukemia telah sembuh setlah menggambil minuman jus SSG.
Mereka juga menggamal penggambilan 3 helai daun Guo Sai Por (Ti Tham Tou) seminggu sekali

Kes 7) Pesakit Dialysis
Selepas penggambilan jus SSG selama 10 hari, mereka tidak perlu lagi menjalani rawatan dialysis.

Kes 8) Pesakit Cholesterol Tinggi, Tekanan Darah Tinggi, Asid Uric tinggi dan kencing manis (Diabetes)
Setalah menggamalkan penggambilan SSG, keadaan kesihatannya berubah.

PEYEDIAAN DAN PENGGAMBILAN


Walaupun setelah sembuh dari penyakit kanser, bagi memastikan kita sentiasa terlindungan dari diserang semula, adalah digalakkan penggambilan minuman herba sekali sekala.

Jus atau perahan dari tanaman herba bagus diambil mentah, dengan molekul enzim yang utuh lagi mampu mempercepatkan proses kesembuhan dan kembali sihat. Ia juga dapat membekalkan rawatan yang kaya dengan ubat antikanser ber Ph alkali, yang dengan cepat dapat menstabil kandungan asid dalam tubuh. Dicadangkan penggambilan Clinathanus / Sabah Snake Grass / Belalai Gajah.

Jumlah daun digunakan dalam rawatan kanser:

Tahap 1 : 30 helai daun setiap hari.
Tahap 2 : 50 helai daun setiap hari.
Tahap 3 : 100 helai daun setiap hari.
Tahap 4 : 150 – 200 helai daun setiap hari.
Bila pesakit bertambah baik, kurangkan jumlah daun.

PENYEDIAAN JUS SSG


a) Tuangkan separuh cawan air kedalam blender
b) Tambah 1 atau 2 ketul air batu cubes mengelakkan kepanasan melampau semasa kisar.
c) Campurkan 11/3 (satu suku) lemon atau jus limau (penambahan Vitamin C dan mengelak dari oksidasi)
d) Basuh daun segar SSG yang diperlukan dan masukkan kedalam blender
e) Kupas kulit buah epal dan keluarkan tengah dan bijinya
f ) Potong epal kepada 8 bahagian dan masukkan epal itu kedalam blender
g) Blend dan minum segera, kalau lewatpun dalam 5 minit. (penggambilan setiap hari)
h) Jika badan merasa sejuk, tambah sehiris dua halia atau minum air herba suam

PEMAKANAN YANG PERLU DIELAKKAN

1. Gula dan segalan jenis manisan
2. Ikan kembung, ikan pari, 7 angled-fish
3. Daging, ayam, itik, lembu
4. Beras berkanji
5. Margarine
6. Durian
7. Herba sarang burung
8. Ginseng dan herba awek muda

Bersama sama dengan SSG, buah buahan seperti betik, biji apricot, serai dan banyak lagi buah buahan dan sayuran segar dan jus dari keduanya boleh diambil bersama dalam rawatan kanser. Sesungguhnya kebanyakan penyakit koronik boleh disembuh dengan makanan pembersihan oksida dalam tubuh (detoxification), pastikan penggambilan pemakanan yang berakali tinggi dan pastikan Ph darah 7.35-7.4. Makan makanan yang organic yang semulajadi dan amalkan hidup secara sihat.

Bagi separuh orang, kebiasaannya pada orang orang Cina, mereka lebih mengutamakan penggambilan sesuatu jenis herba bagi sesuatu penyakit bukan bersendirian. Mereka akan menggambilnya bersama dengan daun atau pokok atau akar herba yang lain. Mereka lebeh gemar penggambilan herba secara kukus, atau masakan berair berbanding dengan kaum lain yang mempelbagaikan ramuan herba dengan cara serbuk, majun, minuman tonik, titisan dan sebagainya.

POKOK BELALAI GAJAH/SABAH SNAKE GRASS/ Clinathanus

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

32 comments:

Anonymous said...

penyakit asma bolehkah diubati dengan ssg ?

shahril said...

berikut adalah testimoni pesakit kanser otak tahap 4 yg sembuh dlm masa seminggu sahaja setelah mengambil penawar kanser B17 + Bromilin + Graviola + Sabah Snake Grass.. sila lihat di sini http://www.facebook.com/groups/197287873647763/433042483405633/?ref=notif&notif_t=group_comment_reply

Unknown said...

Penyakit buah pinggng blh Di ubati dgn SSG x?

Anonymous said...

Untuk gstrik, migrain and senggugut boleh tak?

IBU BUNGA MATAHARI said...

di mana saya boleh dapatkan herba ini.

Anonymous said...

Belalai gajah telah banyak membantu mengurangkan kesakitan akibat kanser. Malah ada yang telah sembuh. Ia juga dapat membantu dengan darah tinggi, kencing manis dan penyakit kulit . Kalau anda ingin membeli, sila layari www.clinntans.com atau telefon Will @ 010 525 7782. Cari kita di facebook: ssgrass

Unknown said...

bolehkah ibu menyusukan anak minum sabah snake grass ini? TQ

Anonymous said...

We sell SSG in polibags, fresh and dried leaves and capsules. CTC 019-2824764

Unknown said...

sila hubungi saya 0123459001 utk mendapat kan stock ssg dan penerangan lanjut

Unknown said...

dimana saya boleh dapatkan stock ssg. sekitar selayang atau sungai buloh. 0176165414_izhar. Terima kasih bantuan anda amat dihargai.

Anonymous said...

saya mau tanya, daun sabah ini boleh dibawa ke indonesia ngga ya ?

Anonymous said...

Ibu mengandung bole minum x ?

Anonymous said...

boleh makan saja2 ke daun ni utk kesihatan....?

Unknown said...

Slam...sy ada menjual herba warisan yg mampu menyembuhkan kanser dan pelbagai jenis kanser..tahap 1 tahap 2 tahap 3 tahap 4.memusnahkan dan mematikan sel sel kanser..herba warisan ini terlalu berkesan...akar kayu warisan...merawat dan membaik pulih...jangan sehinga terlewat..jangan biarkan hidup derita..selagi boleh rawat lebih baik merawat..hutan belantara kita tersembunyi sejuta 1 rahsia...herba ini amat amat mujarab..jangan biar derita membunuh kehidupan anda.ramai yang dah berjaya sembuh dengan produk sy call saya xpun msg xpun wasap sy 0174687570 mohd zuhairi...

sy cma bntu membantu...sy tidak sangup tngok org dpn mata sy sengsara xpun di ragut nyawa...penawar nya telah ada...hubungi sy secepat munkin

NAMA SYARIKAT SAYA.....JUTAWAN HERBS NO PENDAfTARAN SYARIKAT SAYA PG 0346818-W NAMA PEMILIK MOHD ZUHAIRI BIN NOORDIN

Unknown said...

ANTARA KANSER YANG MAMPU DIRAWAT DAN BERJAYA DIUBATI :

KANSER PARU-PARU
KANSER USUS BESAR
KANSER SERVIKS/PANGKAL RAHIM
KANSER PUNDI KENCING
LEUKIMIA
KANSER REKTUM/DUBUR
KANSER TULANG
KANSER OTAK
KANSER OVARI
KANSER HATI
KANSER NODUS LIMPA/LYMPHOMA
KANSER PAYUDARA
KANSER RAHIM
KANSER PROSTAT
KANSER PERUT
KANSER PANKREAS
KANSER PITUITARI
KANSER KELENJAR LIUR
KANSER VAGINA/FARAJ
KANSER KULIT
KANSER MULUT
KANSER HIDUNG
KANSER TIROID
KANSER TEKAK
KANSER TESTIS
KANSER ESOFAGUS/SALUR MAKAN
KANSER HEMPEDU/SALUR HEMPEDU
DAN LAIN-LAIN KANSER

ticer anum said...

Asslmkm. Suami sy dah dibedah tp ketumbuhan x dpt dibuang sbb ia melekat kuat pd pundi kencing so doc x nak ambik risiko. Doc dah pasang tiub utk kluarkan najis kat tmpat lain maksudnya saluran rectum tu direhatkan dulu. Klu suami ambik herba ni boleh kah ia mengecutkan tumor n bunuh sel kanser sbb mknan yg dimkn dah x lalu tmpt tu?

Wany said...

Info lanjut belalai gajah https://m.facebook.com/nourwanyndlife/albums/1517822715121556/

Whatsapp 01139477623

dian said...

bagaimana untuk penjadi reseller

Unknown said...

Sharing dari saya sebagai alternatif dan usaha dalam merawat penyakit kanser dan masalah kesihatan yang lain.. Jom tonton dan Like video ini..

https://www.youtube.com/watch?v=QClZFUDD3nE

aDie - DeSiBoyz said...

Adik saudara saya sedang menderita kanser tiroid tahap 4,dan kini sedang berada di hkl,die sangat sukar hendak menelan air ataupun minum air..telinganya pula sudah terkena jangkitan kuman,dan asyik mengeluarkan cecair kuning..saya amat kasihan dan sedih ,xsanggup tgk keadaannya ,kurus,muka jadi gelap akibat kemo dan radio,tapi x juga2 pulih..tolonglah bagaimana hendak memulihkan dia...yg lebih berkesan...dgn keadaannya begitu....

aDie - DeSiBoyz said...

Adik saudara saya sedang menderita kanser tiroid tahap 4,dan kini sedang berada di hkl,die sangat sukar hendak menelan air ataupun minum air..telinganya pula sudah terkena jangkitan kuman,dan asyik mengeluarkan cecair kuning..saya amat kasihan dan sedih ,xsanggup tgk keadaannya ,kurus,muka jadi gelap akibat kemo dan radio,tapi x juga2 pulih..tolonglah bagaimana hendak memulihkan dia...yg lebih berkesan...dgn keadaannya begitu....

aDie - DeSiBoyz said...

Adik saudara saya sedang menderita kanser tiroid tahap 4,dan kini sedang berada di hkl,die sangat sukar hendak menelan air ataupun minum air..telinganya pula sudah terkena jangkitan kuman,dan asyik mengeluarkan cecair kuning..saya amat kasihan dan sedih ,xsanggup tgk keadaannya ,kurus,muka jadi gelap akibat kemo dan radio,tapi x juga2 pulih..tolonglah bagaimana hendak memulihkan dia...yg lebih berkesan...dgn keadaannya begitu....

aDie - DeSiBoyz said...

Adik saudara saya sedang menderita kanser tiroid tahap 4,dan kini sedang berada di hkl,die sangat sukar hendak menelan air ataupun minum air..telinganya pula sudah terkena jangkitan kuman,dan asyik mengeluarkan cecair kuning..saya amat kasihan dan sedih ,xsanggup tgk keadaannya ,kurus,muka jadi gelap akibat kemo dan radio,tapi x juga2 pulih..tolonglah bagaimana hendak memulihkan dia...yg lebih berkesan...dgn keadaannya begitu....

Unknown said...

saya baru nak start tanam daun belalai gajah ni..
terima kasih atas perkongsian maklumat di blog ini..

Mutiara Hadhari said...

Assalamaulaikum..maaf tuan blog..saya cuma nak kongsi khasiat biji aprikot yang mana juga amat berkesan bagi membunuh sel2 kanser..Bagi yang berminat,saya ad menjual kapsul biji aprikot..boleh terus whatsapp saya di 013-9934104 (aiezat).. terima kasih..

Unknown said...

Di mana nak dpt kn daun ne?

Unknown said...

Di mana nak dpt kn daun ne?

Unknown said...

Assalamualaikum..Nurseri kami ada menjual pokok2 herba & ulaman...stok anak pokok rerama hijau & stevia pun ada..lokasi seksyen 8---sg ramal dlm,bangi,selangor..harga berpatutan dan perkhidmatan pos juga disediakan..hubungi D'Kaduk Herbs & Floral : 0123106846 -Faizal@ 0122440099 -Azizi

diniejalil said...

salam,
saya ada menjual jus belalai gajah bercampur apricot yang lebih senang untuk diconsume dan tak payah susah-susah nak blender or sukat2 daun lagi.Whatapps 0162262754

nia sweet said...

Mcm mana cara nk dpt kn daun tu

Unknown said...

slm

Unknown said...

Assalamualaikum,
mari kita sama-sama viralkan berita baik ni! ,nak rawat kanser dengan cara selamat,mudah dn mampu beli.πŸ“’πŸ˜‰

1) Ni berkenaan kisah hidup pesakit kanser tahap 1-4 yang pulih dari kanser dengan hanya produk yg berpatutan harga nya tapi kesannya setanding ubat harga mahal ribuan ringgit.

2)Dah ramai yg sembuh dengan penawar herba beliau.Kanser yg sudah merebak ke organ2 lain pon boleh diubati insya Allah.πŸ’ͺπŸ»πŸ‘πŸ» Saya sendiri guna ubatan beliau.Mula-mula rasa ragu-ragu jugak tp lps dh sembuh,saya rasa kenapalah dulu saya xjumpa beliau awal-awal lagi.

3)Pengamal perubatan herba ni dh banyak pengalaman berdepan dengan pesakit2 kanser,ade ramai yg dh pulih.

5)Mcm2 kanser blh rawat termasuk leukimia,paru2,limfoma dll.


Sy share melalui pengalaman sy sdri yg mengikuti perkembangan pejuang2 kanser ni,sy sdri pon guna produk die (jus herba) dh 3thn.

Jadi skg ni sy rsa perlu share berita ni buat semua supaya masih ade harapan bg mereka yg tercari2 penawar knser yg tepat.

Nanti dh beli produk die blh join group telegram ,boleh la kenal2 pesakit die yg dh sembuh mcm yg sy knl antaranya
~~
▪ Pn. Hayati abd Hamid- Pensyarah Kanan UITM, kanser payudara stage 4.
Skg dh sembuh dn shat walau pon pernah diberitahu oleh doktor yang beliau hanya mampu bertahan setahun saja untuk hidup.Setia dengan jus herba ini selama lbih 4tahun.
Beliau mengarang sebuah naskah/buku yg mengisahkn pengalaman beliau sepanjang perjuangannya melawan kanser dengan mengambil jus herba ini sebagai salah satu rawatan alternatif (nk buku nti blh order)
Terkini (2020): Beliau pernah ditemuramah dlm rancangan Selamat Pagi Malaysia di Tv1 menceritakan tentang perjuangan beliau menempuh kanser dari tahap 4 hinggalah sembuh.
~~
▪Adik Luqman -kanser GIST-Anoerectal Tumor
Skg sudah sembuh dr kanser.
~~
▪Adik Izzat b.muhd Ariffin ,kanser Burkit Lymphoma stage 4 sekarang dh sembuh
Guru nya memberitahu beliau x pernah nampak seperti pengidap kanser tahap 4, kerana sentiasa nampak cergas dengan pengambilan jus yang memberi tenaga dan merawat.Beliau mengambil jus herba ini dr kanser tahap 4 sehingga sembuh.
~~
▪Pn. Rugayah Jilani -
Pesakit kanser payudara tahap 3B ketulan 10×10cm- sudah sembuh !
~~~~
Dan ramai lg lah yg dh sembuh dr kanser leukimia dll yg guna produk jutawan herbs,ini kenyataan dan bkn rekaan.Nanti blh hubungi En Zuhairi sendiri serta testimoni2 td tu yer.πŸ˜‰

9)Jadi saya mintak kepada siapa-siapa yg ada sakit kanser x kisah lah kanser apa pon,terus hubungi terus Pengasasnya sendiri okayπŸ‘‡πŸ»
En.Mohd Zuhairi - 0174687570

πŸ‘πŸ»In sya Allah nanti boleh join group telegram dan boleh pinjam semangat pejuang2 kanser yg lain

πŸ’Yg penting ubat nya MAMPU DIBELI,SELAMAT TANPA KESAN SAMPINGAN & MUJARAB.

NOTE : Untuk sembuh kanser bukanlah semudah minum ubat baru beberapa bulan dah mahu nampak hasil.

Mohd Zuhairi- 0174687570

😁kalau wasap lambat balas(biasa nya sebab ramai yg wasap dia.)
Tp nanti dia akn blas juga.
#sharepadayangmemerlukan
#sharing is caring

Post a Comment